Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Thursday, August 30, 2012

KEPENTINGAN HiGOAT KEPADA KITA




Untuk Orang Berumur
Kandungan kalsium dan potasium dalam susu kambing menolong mencegah osteoporosis atau kerapuhan tulang.

Untuk Perkembangan Bayi Dan Kanak-Kanak
Vitamin A dalam susu kambing menolong pembesaran bayi dan kanak-kanak serta zat galian yang terkandung dalam susu kambing boleh mengimbangkan metabolisma,membina tulang dan gigi serta menolong dalam pembinaan sel-sel darah dan tisu-tisu badan. Untuk pelajar pula, ia dapat menolong menajamkan fikiran dan fungsi otak

Untuk Sakit Puan
Pengambilan susu kambing yang kerap menolong wanita mengembalikan zat besi semasa kedatangan haid setiap bulan, kekurangan darah (anemia), penghamilan atau pendarahan semasa penghamilan serta pendarahan yang banyak selepas bersalin (pendarahan postpartum).

Untuk Pesakit Tuberculosis Dan Pesakit Dalam Pemulihan
Susu kambing membekalkan lemak sebagai pembakar dalam badan, protin untuk pertumbuhan otot, karbohidrat untuk tenaga dan zat zat galian untuk pembinaan badan.

Untuk Pembentukan Kulit Dan Produk Kecantikan
Susu kambing mengandungi asid Nikotinik yang boleh menolong dalam fungsi pengcernaan, meningkatkan kesihatan pada kulit dan kelihatan cantik dan berseri.

Untuk Rawatan Gastrik Ulser
Susu kambing mengawal sepenuhnya asid hidroklorik dalam perut, mengekalkan kekuatan pesakit dan meminimumkan ketegangan otot yang dijangkiti.

Untuk Kes-Kes Penyakit Kulit
M.D. Superintendent General Hospital Toledo di Ohio U.S.A., George Dermitt menggunakan susu kambing untuk kanak-kanak di hospital yang mengidap penyakit ekzema (kegatalan pada kulit) dan mendapat keputusan yang cemerlang.

Untuk Mengawal Metabolisma Kolestrol
Susu kambing mengandungi enzim, vitamin dan zat galian yang boleh menolong mengawal metabolisma kolestrol.

Untuk Mengawal Barah Dan Penyakit Kronik Yang Lain
Selenium yang wujud dalam susu kambing sebenarnya adalah mineral yang amat penting dalam melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara punca utama barah dan penyakit-penyakit kronik yang lain pada manusia.Dengan mengamalkan selenium setiap hari, peratus untuk mendapat penyakit-penyakt tersebut berkurangan sebanyak 37%.

Untuk Meringankan Penyakit Lain seperti:

Asma, masalah hati, Radang sendi, Batuk, Rasa letih dan lesu, Ulser, Bau mulut, Tiada selera makan, Buasir, Sinus, Cirit birit dan Bronkitis

No comments:

Post a Comment