Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Friday, August 5, 2011

Produk SimplySiti Halal & Dapat Kelulusan JAKIM – Dato’ Siti Nurhaliza

PRODUK SIMPLYSITI KELUARAN SYARIKAT DATO SITI NURHALIZA TIDAK HALAL

Entah bagaimana dengan tiba-tiba timbul isu mengatakan yang produk keluaran SimplySiti iaitu berus kosmetik adalah tidak halal kerana menggunakan bulu babi. Ini kerana, kami pernah hebahkan kepada umum yang produk SimplySiti telah menerima anugerah produk halal terbaik daripada Majalah Halal Journal (boleh baca di sini). Takkan tiba-tiba pula jadi tak halal. Ke ada pihak-pihak tertentu saja nak sabotaj?

Berikutan timbulnya isu ini, Dato’ Siti Nurhaliza tidak mengambil masa yang lama untuk memberikan penjelasan sekaligus mengeluarkan kenyataan penafian melalui Twitter miliknya. Sebagai media yang menyampaikan berita dan cerita artis, menjadi tanggungjawab kami untuk menyebarkan penjelasan dan penafian Dato’ Siti Nurhaliza itu kepada umum. Walaupun kami tahu kami hanyalah sebuah media underground.

Berikut penjelasan daripada Dato’ Siti Nurhaliza:-

PRODUK SIMPLYSITI KELUARAN SYARIKAT DATO SITI NURHALIZA TIDAK HALAL
original

Sebelum itu, Dato’ Siti Nurhaliza turut mengeluarkan kenyataan:-

produk SS & berus yg digunakan dlm produk adalah mendapat kelulusan HALAL drpd jakim dan pemeriksaan adalah dibuat sblm setiap produk dihasilkan dan kita akan mengenal pasti dan memperbaiki setiap usaha utk memastikan setiap produk mendapat kelulusan jakim.

Kami harap, anda semua jelas dengan penjelasan dan kenyataan daripada Dato’ Siti Nurhaliza itu dan bolehlah menggunakan produk SimplySiti tanpa rasa ragu dan was-was. Kepada Dato’ Siti Nurhaliza, harap anda bersabar. Adat dalam perniagaan, memang macam ni. Bila dah berjaya, ada saja pihak yang dengki dan cuba untuk menjatuhkan.

No comments:

Post a Comment