Followers

Search This Blog

Loading...

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Monday, June 25, 2012

Hubungan suami isteri yang hambar






Antara petanda perkahwinan yang memerlukan perhatian ialah bila :



1. Kurang komunikasi

Komunikasi bersama isteri semakin kurang dan isteri tidak ambil berat bagi memperbaiki keadaan. Suami yang peka berasa bertanggunjawab dan cuba membaiki hubungan.

2. Jurang emosi
Isteri seolah-olah membina benteng di sekeliling dirinya dan berada dalam dunia sendiri. Hubungan dengan suami dan anak semakin jauh. Isteri juga mungkin menolak untuk tidur bersama atau kelihatan kaku apabila bersama.

3. Kebiasaan berubah

Ada beberapa kebiasaan yang mungkin berubah seperti sering keluar sendiri dan penampilan lebih terjaga bukan di tempat yang sepatutnya. Seperti kata seorang suami, dia pelik melihat isterinya yang tidak begitu menjaga penampilannya sebelum ini, kini berdandan rapi hanya untuk ke ke pasar malam!

4. Tidak menjaga ibadat

Isteri yang berasa dirinya berdosa, selalunya berasa jauh daripada Tuhan. Dalam keadaan ini ibadat yang dilakukannya tidak sesempurna seperti yang sering dilakukannya.

5. Bil telefon meningkat

Paling ketara jika ada lelaki lain dalam hidupnya ialah bil telefon meningkat mendadak dan ketara. Seorang wanita selalunya lebih berpotensi untuk kerap menghubungi lelaki yang disukainya dan yang dapat mengisi tuntutan emosinya.




petikan dr : kepuncakmahligai.blogspot.com

No comments:

Post a Comment