Followers

Search This Blog

Loading...

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Wednesday, June 20, 2012

Zainal Abidin Jangka Konsert Legenda Bakal Hebat


Zainal Abidin.
PETALING JAYA: Penyanyi Zainal Abidin akan membuat kejutan pada kemuncak konsert The Legendary Concert 2012 di Stadium Merdeka pada 30 Jun depan dengan melancarkan album terbarunya.
Zainal berkata, hasrat itu dibuat selepas mendapat desakan daripada para peminat yang mahukan buah tangan terbaru selepas kali terakhir dia muncul dengan album Puteri kira-kira enam tahun lalu.
"InsyaAllah ini adalah perancangan saya untuk para peminat yang sentiasa menantikan album terbaru daripada saya.
"Album itu juga adalah sebagai tanda terima kasih kepada mereka yang tidak pernah jemu menyokong karier nyanyian saya," ujarnya kepada mStar Online pada Khamis.
Zainal ditemui ketika hadir ke Menara Star untuk promosi konsert tersebut.
Dalam pada itu, Zainal berkata album berkenaan diterbitkan sepenuhnya oleh komposer terkenal iaitu Mac Chew dan dirinya dengan 10 buah lagu baru.
Zainal berkata, buat permulaan dia telah pun melancarkan dua buah single iaitu Kamu dan Alam untuk para peminatnya.
"Sebelum konsert jelajah itu berakhir, saya akan melancarkan single ketiga berjudul Tercipta Untukmu dan album penuh pada konsert akhir itu nanti.
"Lagu Kamu dicipta khas untuk semua para peminat saya dan Alam adalah kesinambungan kepada lagu Hijau," ujarnya.
Sementara itu, bercakap mengenai The Legendary Concert 2012, Zainal berkata, dia yakin persembahan itu nanti akan menjadi hebat seperti mana pernah dilakukan tahun 1993 menerusi konsert Ikhlas.
Zainal akan mengadakan persembahan bersama tiga lagi rakan artis iaitu Amy (Search), Datuk Sheila Majid dan Jamal Abdillah.
The Legendary Concert 2012 bakal menjelajah ke lima negeri bermula di Kota Kinabalu, Sabah pada 5 Mei depan, Pulau Pinang (19 Mei), Johor Baru (26 Mei), Kuching (23 Jun) dan berakhir di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur (30 Jun).
Untuk maklumat lanjut mengenai konsert dan pembelian tiket-tiket yang berharga RM100, RM200, RM300 dan RM600, layari laman web. www.legendary.com.

No comments:

Post a Comment