Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Thursday, July 19, 2012

Wings kini milik KRU Studios

Kumpulan lagenda rock tanah air Wings kini adalah milik syarikat hiburan tersohor KRU Studios.
Wings Kini Milik KRU Studios
Kumpulan lagenda rock terkenal Malaysia, Wings secara rasminya kini bernaung di bawah label syarikat rakaman tersohor, KRU Studios. Mereka bakal muncul dengan sebuah album baru berjudul ‘Menakluk Kosmos’. KRU Studios meneruskan lagi jajahan penguasaan mereka dalam industri muzik Malaysia selepas berjaya mengikat Biduanita Datuk Sharifah Aini dan Jaclyn Victor.
Sebentar tadi berlangsungnya majlis menandatangani kontrak di antara kumpulan Wings dan Norman Abdul Halim, merangkap Pengarah KRU Studios bertempat di Hard Rock Cafe. KRU Studios menyifatkan peluang bekerjasama dengan kumpulan Wings adalah umpama mimpi indah yang kini menjadi realiti.
“Pihak KRU Studios berbesar hati apabila kumpulan WINGS menerima tawaran dari kami. Kata putus kerjasama ini baru sahaja dicapai 10 hari yang lalu. Kami tidak akan campur tangan dalam urusan pembikinan lagu-lagu dalam album ini kerana kami percaya mereka lebih tahu apa yang mereka mahukan.”
“Namun kami akan bantu dari segi teknikal dan strategi pemasaran. Pihak KRU Studios akan hasilkan dua buah video muzik untuk bantu promosikan album baru mereka nanti. Dari sudut teknikal pula, kami akan hantar album ini untuk mastering di Australia bagi menghasilkan album yang berkualiti,” ujar Norman KRU.
Norman juga menambah, pihak KRU Studios tidak akan mensia-siakan peluang ini. Mengakui impak kumpulan yang dianggotai Awie, Joe, Eddie dan Black ini besar dalam pengaruh muzik tempatan, kerjasama ini diharapkan membawa kejayaan buat kedua-dua pihak khususnya bagi memartabatkan citra muzik tempatan.
‘Menakluk Kosmos’, album studio Wings yang ke-14, bakal dihasilkan mengikut kehendak pasaran semasa tanpa menghilangkan identiti serta konsep Wings sendiri. Dijangka akan siap sepenuhnya pada September ini, album ini bakal menjadi titik tolak sebuah lagi gabungan hebat dua entiti muzik Malaysia.

Buat peminat Wings di luar sana, selain ‘Menakluk Kosmos’ sebuah album kompilasi yang bakal memuatkan 30 lagu terbaik Wings juga bakal menemui penggemar muzik Wings di luar sana.

No comments:

Post a Comment