Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Thursday, December 2, 2010

(Gambar) Warga Asing Buat Pesta Khas Di Tapak Pembinaan


Parah! Terima kasih kepada mr_x*** dari sebuah laman forum terkenal kerana pendedahan ini. Untuk makluman, saya sudah membuat pemberitahuan (permohonan) untuk menyiarkan kembali gambar ini di myberita.com tetapi masih tiada kebenaran lagi dari beliau. Oleh yang demikian, saya mengambil inisiatif untuk menyiarkan juga pendedahan ini atas dasar ingin berkongsi maklumat ini kepada pengunjung. Jika mr_*** tidak membernarkan, saya sedia memadam entri ini. Namun apa yang saya katakan tadi adalah, niat saya hanyalah untuk berkongsi kepada pengunjung sahaja bahawa perkara ini tidak harus dipandang remeh.

Mengikut penjelasan beliau, gambar yang sumber asalnya dari FB ini telah dirakam sekitar bulan lepas (November 2010) di sebuah tapak pembinaan dipercayai berhampiran Hospital Sungai Buloh. Gambar ini juga membuktikan bahawa betapa senang dan bebasnya warga asing (tak payah sebut la warga mana… tengok muka pun anda tahu rasanya) melakukan kegiatan tidak bermoral tanpa rasa takut.

Saya tidak salahkan pihak berkuasa 100 peratus dalam hal ini. Maklumlah, tidak ada mana-mana penjenayah atau orang yang nak berbuat jahat di hadapan pihak berkuasa. Secara logiknya, pasti mereka akan mencari tempat yang tersembunyi jauh dari pengetahuan pihak berwajib. Namun, ada kalanya perkara-perkara ini diketahui oleh pihak berkuasa tetapi tiada tindakan susulan di ambil.

Gambar pesta di bawah ini seolah-olah menjadikan kawasan tersebut satu perkampungan kecil bagi mereka, disamping mengadakan pesta, mereka juga dilihat turut membawa minuman keras dan wanita sebagai pelengkap pesta mereka. Layankan! (sesetengah gambar telah saya “mosaic”kan rupa parasnya..hehe)

apa kes la nih? teguk arak, siap pakai songkok pulak tuh. Bagi saya, tidak kisah samada gambar ini gambar baru atau lama, tetapi pendedahan ini membuktikan bahawa “gersang”nya warga asing kepada budaya mereka. Sedikit sebanyak ianya akan menyumbang kepada gejala sosial dan jenayah di Malaysia. Lagipun, indeks jenayah di Malaysia meningkat juga rata-rata dari warga asing..

p/s : Goyang pakk!! jangan tak goyang!!

pp/s : Jika pembaca hendak memberi komen, harap ditumpukan kepada masalah diatas sahaja, tak payah la berkonfrantasi dengan makhluk nih.. lebih-lebih lagi melibatkan negara.. faham-faham saja la..

No comments:

Post a Comment