Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Saturday, February 11, 2012

Evanescence Live At KL Live , Kuala Lumpur

evanescence Evanescence Live In Malaysia akan diadakan di KL Live, Jalan Sultan Ismail, KL pada hari Khamis, 23 Februari bermula jam 8.30 malam. Konsert ini dibawakan kepada anda oleh JS Concert Productions. Album mereka, “Fallen, yang bersertakan hits “Bring Me To Life” dan “My Immortal” ; telah terjual melebihi 17 juta unit di serata dunia dan dan memberikan mereka dua penganugerahan Grammy Awards. Album terbaru dan terkini mereka pula, album studio yang ke-3 “Evanescence, langsung menduduki t #1 pada carta Billboard 200 pada tahun 2011.

Evanescence telah ditubuhkan di Little Rock, Arkansas pada 1995 oleh vokalis/pianist Amy Lee dan gitarist Ben Moody. Selepas rakaman secara privet, band tersebut akhirnya mengeluarkan album sulung “Fallen, di bawah Wind-up Records pada 2003.Single "Bring Me to Life", yang turut menampilkan penyanyi undangan Paul McCoy dari 12 Stones, menjadi hit secara global buat Evanescence dan menduduki tangga #5 pada carta American Billboard Hot 100. Lagu tersebut turut membawakan Evanescence ke takhta carta di UK, di mana ianya bertahan di teraju carta selama 4 minggu di antara Jun-Julai 2003. “Bring Me To Life” turut dipilih menjadi lagu tema bagi acara gusti WWE No Way Out 2003.

Lagu yang sama popular "My Immortal" pula langsung menduduki carta pada anak tangga #7 di U.S. dan UK. Kedua-dua lagu hits dari album “Fallen” tersebut turut dimasukkan menjadi soundtrack bagi filem aksi Daredevil. "Bring Me to Life" diberikan penghargaan, pengiktirafan yang sewajarnya pada majlis Grammy Awards ke-46 pada 2004, di mana band tersebut memenangi anugerah-anugerah bagi kategori Best Hard Rock Performance dan Best New Artist. Mereka turut mendapat dua pencalonan lain.

Dua single lain dari album “Fallen” adalah "Going Under" (#5 pada carta U.S. Modern Rock Tracks, #8 pada UK Charts) dan "Everybody's Fool" (#36 pada carta U.S. Modern Rock Tracks,]#23 pada carta UK Charts); kedua-duanya dipromosikan melalui klip video..

Setahun kemudiannya, Evanescence mengeluarkan pula live albumsulung mereka, “Anywhere but Home, yang telah terjual melebihi 1 juta unit di seluruh dunia. In 2006, “The Open Door”, album kedua mereka telah diterbitkan pula pada 2006 dan mencapai jualan sebanyak 6 juta unit.

Antara lain pengiktirafan yang diperolehi Evanescence adalah ranking #71 oleh Billboard pada carta Best Artists of the Decade.

Line-up Evanescence telah berubah beberapa kali. David Hodges meninggalkan band tersebut pada 2002, co-founder Moody pula pada 2003 (di tengah-tengah siri konsert jelajah dunia), bassist Will Boyd pada 2006, dan ini diikuti pula oleh gitarist John LeCompt dan drummer Rocky Gray pada 2007. Peninggalan LeCompt dan Gray telah membuatkan Evanescence tidak aktif buat seketika dan hanya kembali ke arena konsert dengan beberapa pemuzik sementara.

Pada Jun 2009, Evanescence mengumumkan line-up terbaru mereka dan kembalinya mereka pada dunia rakaman melalui album ke-3 “Evanescence. Album tersebut telah dikeluarkan pada 11 Oktober, 2011. Dengan jualan sebanyak 127,000 unit, “Evanescence” terus bertapak pada #1 pada carta Billboard 200. Album tersebut turut menduduki #1 pada carta-carta Billboard yang berlainan; the Rock Albums, Digital Albums, Alternative Albums, dan the Hard Rock Albums charts. Single pertama, "What You Want", yang dikeluarkan pada 9 Ogos, serta single kedua, "My Heart Is Broken", sedang mendapat airplay secara luas di seluruh dunia ketika ini.

Album terse but telah diumumkan sebagai peneraju carta Billboard 200 pada 16 Oktober 16 dengan jualan melebihi 110,000 unit di Amerika Syarikat. 3 hari berikutnya, seperti telah dinyatakan diatas tadi, album tersebut menduduki #1 pada carta Billboard 200 berdasarkan statistic Nielsen SoundScan dan ianya menjadi album kedua Evanescence yang langsung menduduki tangga #1 pada carta yang sama

Konsert jelajah dunia dari Evanescence akan diteruskan dengan siri-siri konsert di Amerika Syarikat, Asia dan Eropah. Dalam ulasan lanjutnya, vokalis Ann Lee menyatakan bahawa Evanescence akan membawakan lagu-lagu dari ketiga-tiga album mereka pada tour tersebut dan jangkakan sesuatu yang energetic dari Evanescence kerana band mereka adalah mengenai tenaga yang ‘heavy’, banyak larian di atas pentas serta lagu-lagu yang pantas temponya.

Untuk menyaksikan EvanescenceLive In Malaysiaanda boleh membeli tiket-tiket di cawangan-cawangan berikut:-Rock Corner KLCC, Subang Parade, The Gardens, Midvalley Megamall, The Curve; Victoria Music Centre dan cawangan-cawangan The Guitar Store. Tiket berharga RM 298 (Rock Zone); RM198 (JS Zone) RM 98 (Free Standing) Untuk pertanyaan lanjut, sila hubungi Ticketpro pada talian Hotline : +603-78807999. Bagi pembelian tiket secara online, silalah layari www.ticketpro.com.my

Tiket-tiket telah mula dijual pada Disember yang lalu dan pembelian awal (early birds) akan mendapat diskaun sebanyak 20% - sah sehingga 31januari 2011..

Untuk maklumat lanjut mengenai konsert EvanescenceLive In Malaysia,layarilahwww.jsconcert.com dan https://www.facebook.com/JSConcertProductions

EvanescenceLive In Malaysiadi KL Live, Jalan Sultan Ismail, KL ; Khamis, 23 Februari ; dibawakan kepada anda olehJS Concert Productions

No comments:

Post a Comment