Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Thursday, June 3, 2010

Nora AF4 - Idam Vios, dapat Myvi

Walaupun Myvi awalnya tidak berada dalam senarai kereta idaman Nora, namun setelah memandu kenderaan itu, dia mengakui banyak kelebihan ada pada jentera Perodua itu.


NORA menganggap keretanya seperti kedai kasut kerana banyak koleksi sepatu yang diletakkan di dalam kereta itu.


WALAUPUN sudah hampir tiga tahun menetap di Kuala Lumpur demi meneruskan kerjaya sebagai anak seni, bekas pelajar rancangan Akademi Fantasia musim keempat (AF4), Nordawati Daud atau Nora tidak pernah lupa pulang ke kampung halamannya yang terletak di Sandakan, Sabah.

Ada masanya, wanita kecil molek berusia 24 tahun itu akan pulang selama beberapa hari atau seminggu dua untuk mengubat kerinduan kepada keluarga.

Cuma setiap kali dia mengambil keputusan untuk balik sambil berehat seketika di negeri Di Bawah Bayu, maka setiap kali itu jugalah hatinya akan merindui ‘seseorang’ yang ditinggalkan di Kuala Lumpur. Rupa-rupanya, Nora mengaku tidak boleh berpisah dengan kereta miliknya, Perodua Myvi SE yang dibeli sejak setahun lebih yang lalu.

Ingatkan Nora merindui teman lelaki, sebaliknya kereta berwarna putih itu yang membuatkan hatinya tidak keruan apabila mula berjauhan.

Setiap kali meninggalkan kereta tersebut di kediamannya yang terletak di pinggir ibu negara, Nora akan meminta bantuan daripada rakan-rakan untuk memerhati keretanya.


KERETA keluaran Perodua itu kini menjadi kesayangan Nora.


“Sedih sangat kerana saya terpaksa berpisah dengan kereta ini apabila pulang ke kampung. Selalunya, ia berada di depan mata. Tetapi kalau balik kampung, seminggu jugalah tidak memegang sterengnya.

“Bagaimanapun, saya tetap berterima kasih kepada Candy (pelajar AF5) dan rakan-rakan lain yang sanggup menghulurkan bantuan untuk menjaga kereta ini sepanjang ketiadaan saya di Kuala Lumpur,” kata Nora ketika ditemui Kosmo! di Taman Pudu Ulu, Cheras, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Sebelum membuat keputusan untuk membeli kereta Perodua Myvi, Nora sudah memasang angan-angan untuk memiliki Toyota Vios, sebuah kereta sedan yang lebih luas fizikal dalamannya.

Memang menjadi idaman Nora untuk memandu Vios, apatah lagi sebelum ini rakan-rakan baiknya dalam kalangan pelajar AF turut memandu kereta Toyota Vios.


RUANG bonet yang luas memikat hati Nora.


“Saya sudah menyediakan bajet untuk membayar wang pendahuluan kereta Vios, tetapi oleh kerana proses menunggunya terlalu lama sehingga beberapa bulan, saya terpaksa memilih kenderaan lain.

“Ketika itu, kereta Perodua Myvi paling mudah dan cepat diperoleh membuatkan saya terdorong untuk terus membeli kereta ini.

“Syukurlah, sebab selepas dapat kereta ini, saya mula berasa selesa dan terpesona dengan kemampuan kereta jenama Malaysia,” katanya sambil memberitahu ruang dalam yang luas adalah kelebihan Myvi.

No comments:

Post a Comment