Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Saturday, September 11, 2010

Update-Misteri Kehilangan Datuk Sosilawati Lawiya

Semalam rasanya kami menulis entri misteri kehilangan hartawan kosmetik,Datuk Sosilawati,kini timbul pula tanda-tanda yang menunjukkan kemisteriaan kehilangan beliau.Mungkin post ini lebih detail akan kami ulas berkenaan Datuk Sosilawati kerana pada pendapat kami,kes beliau mungkin ada kaitan dengan status dirinya yang bergelar jutawan kosmetik negara..

Sedikit info berkenaan Datuk Sosilawati

Datuk Sosilawati Lawiya mengusahakan rangkaian produk kecantikan Nouvelles Visages (NV) mempunyai enam anak melalui perkahwinan pertamanya. Beliau berkahwin dengan Nash pada 16 November 2006 sebelum bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur pada 26 Mei 2009. Setelah bercerai , dia sekali lagi berkahwin namun identiti suami terbarunya, seorang ahli perniagaan berasal dari Indonesia pernah menimbulkan kontroversi apabila ditangkap berkhalwat gara-gara bernikah di negara jiran iaitu Thailand.

Rumah Banglo Datuk Sosilawati Lawiya

Kronologi dan Misteri Kehilangan Datuk Sosilawati Lawiya

  • Memaklumkan kepada keluarga untuk urusan Bisnes di Banting, Selangor selama 3 hari.
  • 30 Ogos 2010 pergi ke Banting, difahamkan Datuk Sosilawati ada urusan untuk membeli tanah.
  • Membawa RM 4 Juta bersamanya dan ditemani peguam, pegawai bank dan pemandu beliau. (Mengenai keterangan ini,anaknya sangat kesal kerana isu Rm 4 juta yang tidak pasti ini hanya akan membahayakan keselamatan ibunya)
  • Menaiki dua kereta mewah berlainan, masing-masing jenis BMW X5 warna hitam bernombor pendaftaran WTL 11 milik Sosilawati dan BMW 525i bernombor pendaftaran AAJ 5 dipercayai Ahmad Kamil

Individu yang Turut dilaporkan Hilang bersama Datuk Sosilawati Lawiya

  • Ahmad Kamil Abd Karim, 32, dari Tetuan Kamaruddin & Partners
  • Noorhisham Mohammad, 38, pegawai kredit CIMB Bank
  • Kamarudin Shansuddin, 44, pemandu peribadinya yang baru bekerja

mh_04.1Kereta Ahmad Kamil yang dijumpai oleh orang awam jam 9.45 malam..

Perkembangan Kes

Suami Sosilawati telah hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi bagi membantu siasatan kehilangan isterinya.

Anak Sulung Sosilawati juga telah hadir memberikan maklumat.

6 September 2010 , 9.45 malam – Kereta milik Sosilawati jenis BMW X5 menggunakan nombor pendaftaran WTL 11 berwarna hitam ditemui di kawasan letak kereta Flat Angsana USJ1 pukul 9.45 malam tadi oleh orang awam.

6 September 2010, 10.45 malam – kereta jenis BMW M5 milik peguam, Ahmad Kamil Abd. Karim, 32, menggunakan nombor pendaftaran AAJ 5 ditemui di tempat letak kereta depan Hotel Dorsett diletakkan dalam keadaan tergesa-gesa tetapi tiada sesiapa di dalamnya.

Pihak Polis sedang menunggu data panggilan daripada syarikat telekomunikasi dan yakin butiran lanjut mengenai kejadian itu akan terungkai.

Kepada keluarga Datuk Sosilawati,kami hanya mampu menasihati anda agar bersabar dan banyak berdoa.Semoga beliau selamat.Amin..

No comments:

Post a Comment