Followers

Search This Blog

Loading...

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Wednesday, August 18, 2010

Nak Cari Barang Murah Pergilah Pasar Pudu

Org kata barang2 di Pasar Pudu dan kawasan2 yg sama waktu dgnnya murah. Sebut pasal membeli belah dan harga yg murah memang boleh buat hati perempuan jadi cair. Maka dgn nawaitu itu, aku pun membawa emak Adam ke sana baru2 ini.

Pasar ini terletak di kawasan majoriti org Cina. Tengok tu selamba aje apek ni naik basikal

Aku ni taklah rajin sangat buat survey sebelum membeli sesuatu barang tapi dari hasil kajian rawak (bukan lawak tau) aku dapati barang2 elektrik memang murah di sana. Aku pernah beli. Adik ipar aku yg buat kerja pendawaian pun selalu datang ke sini utk beli barang2 kerana harganya jauh lebih murah dari di tempat lain.

Deretan kedai menjual barangan elektrik di sekitar Pasar Pudu

Kami nak beli ikan di Pasar Pudu. Kebetulan semasa kami di sana Atikah menelefon emaknya. Bila emak dia kata kami sedang berada di Pasar Pudu kerana nak beli ikan, boleh dia kata, "emak beli ikan kat tempat org jual ba alif ba ya tu?"

Apa punya komenlah.

"Bukan nak beli ikan buat lauklah. Emak nak beli ikan hidup," jawab emaknya. Kami dah pernah beli di beberapa tempat lain tapi di sini paling murah setakat ini.

Mereka menjual dalam besin plastik macam ni aje

Adam pun nak tolong emaknya memilih ikan koi. Yang sederhana besar ni cuma RM4/ekor

Selain ikan kami juga beli sedikit buah. Org kata buah elok utk kesihatan hehehe

Rock melon

No comments:

Post a Comment