Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Wednesday, July 7, 2010

Pelakon Wanita Terkenal Kemalangan -Pejalan Kaki Maut

Jln KL-Ipoh
berhampiran Pasar Borong Selayang
Kuala Lumpur
30 Jun 2010
12-15 tengahari

"Saya benar-benar terkejut apabila wanita itu langsung tidak melihat kiri-kanan dan terus melintas di hadapan kereta saya."

"Saya tidak sempat mengelak kerana kejadian berlaku terlalu pantas. Saya amat sedih dengan kejadian yang berlaku dan simpati kepada keluarga mangsa"


Itu antara luahan kata-kata dari pelakon drama terbabit ketika saya temui di lokasi kejadian.

Apa yang pasti, pelakon wanita itu benar-benar trauma dan terkejut dengan apa yang berlaku malah dia kelihatan pucat dan tidak bermaya.

Kemalangan berlaku kira-kira jam 12-15 tengahari tadi di laluan Jalan Kuala Lumpur - Ipoh berhampiran Pasar Borong Selayang arah Kuala Lumpur.

Kemalangan berlaku apabila seorang wanita warga emas warga Myanmar melintas di laluan yang sentiasa sibuk ini.

Mangsa yang tercampak ke arah cermin hadapan sebelah penumpang, maut di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Dramatis Juhara Ayub, 36 tahun dalam perjalanan ke tempat kerjanya di Akademi Seni, Budaya dan Warisan Kebangsaan ,Aswara di Kuala Lumpur.

Juhara bertugas sebagai Kordinator di Aswara.

Sebaik kemalangan berlaku, Juhara segera menelefon suaminya yang bergegas ke tempat kejadian.

Keadaan menjadi lebih mengharukan apabila anak perempuan kepada mangsa dan juga beberapa rakan warga Myanmar, tiba di lokasi.

Anaknya menangis dan meratap kematian ibunya, bagaimanapun saya tidak berapa faham apa yang diperkatakan ketika saya cuba menanyakan kepadanya.

Apa yang saya faham dari tutur katanya, ibunya dari pasar dan hendak pulang ke rumah dengan melintas jalan.

Laluan ini memang terkenal dengan kemalangan maut membabitkan warga asing yang melintas jalan yang sentiasa sibuk.

Jejantas pejalan kaki terletak jauh dari lokasi ini.

No comments:

Post a Comment