Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Monday, July 5, 2010

Pelajar perempuan dibelasah

TUMPAT - Gara-gara ‘pertengkaran mulut, seorang pelajar tingkatan tiga terpaksa menanggung kesakitan apabila dibelasah tiga rakan baiknya dalam kejadian dekat Kampung Padang Tembesu ketika dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing.

Dalam kejadian Rabu lalu, mangsa, Khairin Zulaikha Zulkefflee, 15, dari sebuah sekolah menengah di sini diajak tiga rakan perempuannya, juga dari sekolah sama untuk berdamai dan bertemu di belakang sekolah tersebut.

Khairin berkata, dia tidak menduga, pertemuan untuk berdamai pada kira-kira jam 2.30 petang itu tiba-tiba menjadi kecoh apabila salah seorang daripada geng itu menarik kepala dan menendangnya.

“Difahamkan dua daripada mereka (geng memukul mangsa) ada pertalian anak saudara dan ibu saudara, masing-masing berusia 14 dan 17 tahun.

“Kami ada sedikit perselisihan faham sebelum ini mengenai masalah peribadi sehingga cerita itu sampai ke pengetahuan sekolah. Saya bersemuka dengan salah seorang daripada mereka untuk bertanya masalah ini,” katanya ditemui di Kampung Berangan, di sini.

Menurutnya, salah seorang geng tersebut yang berusia 14 tahun memberitahu kepada dua lagi rakannya (ibu saudaranya serta rakan ibu saudaranya) memaksanya saya berjumpa di belakang sekolah kerana mahu menyelesaikannya secara damai.

“Saya tidak sangka pula mereka tergamak memukul, menendang serta memijak kepala dan perut sehingga masuk ke dalam semak disebabkan pertengkaran mulut pada awalnya,” katanya yang berasal dari Kampung Berangan Pondok.

Akibat pergaduhan itu, mangsa yang merupakan anak kelima daripada enam beradik mengalami kecederaan di siku kiri, lebam di bahagian paha kiri serta sakit pada leher dan kepala kerana diterajang serta disepak tiga geng terbabit.

Katanya, dia terkilan dan sedih kerana pergaduhan selama 30 minit itu turut disaksikan pelajar sekolah berkenaan dan tiada yang cuba meleraikan sebaliknya merakam video aksi pergaduhan itu.

Sementara itu, ibu mangsa, Khadijah Ismail, 43, berkata, dia pada mulanya tidak ambil kisah selepas dimaklumkan kejadian tersebut tetapi amat terkejut apabila melihat rakaman pergaduhan yang diberikan kepadanya selepas lima hari kejadian menimpa anaknya.

“Masa hari kejadian, dia ada memberitahu dia bergaduh, namun saya tidak sangka pula ia seteruk ini sehinggalah dia menunjukkan rakaman tersebut.

“Saya dan abangnya, Mohd Helmi Faizal, 25, pergi ke rumah salah seorang yang memukulnya untuk mengetahui lebih lanjut perkara berlaku, namun kami dimaki hamun ibu bapanya sebelum sempat naik ke rumah,” katanya.

Khadijah berkata, kerana tidak berpuas hati, dia membuat laporan di Ibu Pejabat Balai Polis Daerah Tumpat semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tumpat, Superintendan Khalid Munap ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian yang berlaku.

No comments:

Post a Comment