Followers

Search This Blog

Loading...

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Friday, March 25, 2011

KECOH SEMALAM KISAH GADIS CUBA BUNUH DIRI KAT KB MALL

Apa nak jadi? Semalam dah kecoh dengan cerita ni tapi aku baru berkesempatan baca cerita mengenainya hari nie. kisah seorang gadis berusia dalam 20an yang diberitakan mahu membunuh diri dengan terjun dari tingkat tiga pusat membeli belah KB Mall di Kota Bharu setinggi 30 meter.Masalah cinta punya pasal sanggup bunuh diri.Adoiiiyaii.


Nasib baik Tilam jadi penyelamat. Gadis tersebut tergantung kira-kira tiga minit sambil dipaut oleh anggota bomba sebelum jatuh dan mendarat atas tilam yang dipinjam dari premis berdekatan. Perghh..cukup dramatik babak yang dipaparkan kat Harian Metro hari ni. Dah tak ingat Nyawa lagi dah gadis ni..


Semakin hari semakin teruk rasanya masalah remaja sekarang nie. Sanggup bunuh diri kerana masalah cintalah,sanggup lari dengan boyfriendlah, sanggup membunuhlah dan banyak lagi. Sesuatu yang agak membimbangkan Trend anak muda sekarang ini. Aku rasa bukan hanya ibu bapa perlu memainkan peranan tetapi masyarakat juga perlu prihatin.


Yelah..kena sibukkan diri mungkin ada sesuatu yang tak betul bakal berlaku. Bukan nak jaga tepi kain orang, tetapi mungkin tindakan kita boleh menyelamatkan sesuatu yang berharga iaitu NYAWA. Jadilah masyarakat perihatin.Pihak kementerian berkaitan juga perlu sama menjalankan tanggungjawab agar dapat sama-sama menyelesaikan masalah ini bersama.

No comments:

Post a Comment