Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Monday, December 26, 2011

AmBank Anjur Konsert Ambang 2012

Tan Sri Azman Hashim (dua dari kanan) bersalaman dengan Datuk Bandar Kuala Lumpur, Tan Sri Ahmad Fuad Ismail pada majlis sidang media Konsert Ambang 2011 di sini. Turut kelihatan dalam gambar penyanyi, Mizz Nina dan Jamal Abdillah. - Foto THE STAR Oleh LIM CHENG KIAT.

KUALA LUMPUR: Sempena sambutan tahun baru 2012, Kumpulan AmBank dengan kerjasama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan mengadakan Konsert Ambang 2012 pada 31 Disember ini di Dataran Merdeka di sini.

Menurut Pengerusi Kumpulan AmBank, Tan Sri Azman Hashim, konsert yang akan diadakan buat kali ketujuh itu adalah untuk menyokong semangat perpaduan dan muhibah di antara warga bandar raya Kuala Lumpur dan seluruh rakyat negara ini.

"Kami mengadakan konsert ini sebagai tanda penghargaan kepada sokongan yang telah kami terima daripada semua pelanggan kami," ujarnya ketika ditemui pada sidang media konsert itu di sini, Rabu.

Azman berkata, konsert tersebut bakal menjanjikan persembahan menarik daripada artis terkenal tanah air seperti Mizz Nina, Jamal Abdillah, Datuk M. Nasir, Awie, Faizal Tahir, kumpulan Hujan dan banyak lagi.

Ujarnya, secara keseluruhan konsep Ambang 2011 adalah berteraskan kepada kepelbagaian etnik di negara ini dengan semangat 1Malaysia.

"Atas dasar itu juga, pada konsert itu nanti penonton yang hadir akan dihiburkan dengan pelbagai jenis lagu dalam bahasa Malaysia, Inggeris, Cina dan Tamil daripada artis yang membuat persembahan.

Dalam pada itu, Azman berkata, konsert berkenaan juga akan disiarkan secara langsung menerusi saluran TV2 dari pukul 9.15 malam sehingga pukul 1.00 pagi.

Katanya, sebagai tambahan, dua iklan terbitan istimewa "Selamat Tahun Baru dari Kumpulan AmBank" bakal disiarkan menerusi TV1 dan TV2 dari 22 Disember 2011 sehingga 4 Januari 2012.

"Konsert ini bakal menarik lebih 70,000 penonton daripada semua lapisan masyarakat ke Dataran Merdeka dan akan menjadi salah satu acara terunggul untuk menyambut tahun baru," katanya.

No comments:

Post a Comment