Followers

Search This Blog

Loading...

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Saturday, January 28, 2012

(KOREA)Lee Byung Hun Aktor Termahal Korea

Dewasa ini semakin ramai aktor-aktor baru muncul di industri hiburan Korea Selatan. Ramai pula aktor ini dibayar mahal untuk tampil dalam setiap episod. Meski begitu, bayaran aktor termahal di Korea Selatan tampaknya belum boleh dicabar oleh aktor-aktor muda tersebut. CEO Taewon Entertainment, Jung Tae Won menyatakan, aktor dengan bayaran tertinggi di Korea Selatan dipegang aktor berusia 41 tahun, Lee Byung Hun.

Kata Tae Won seperti yang dilaporkan oleh Soompi:

Tidak perlu diragukan lagi aktor termahal di Korea adalah Lee Byung Hun. Ketika saya menulis senario untuk ‘Iris’, Saya telah membayangkan Lee Byung Hun dalam fikiran saya sepanjang masa.

Seperti yang diketahui, aktor yang dilahirkan pada 1970 tersebut akhirnya menerima tawaran sebagai peneraju utama dalam drama bersiri ‘Iris’. Saat itu, Byung Hun dikhabarkan menerima bayaran sebesar 25 juta Won atau sejumlah RM 60,000 seepisod. Namun, angka tersebut belum ditambah bonus dari produser Jepun sebanyak 1.2 juta Won atau RM 3,200 setiap episod.

Sudah berjaya dalam negeri sendiri, Byung Hun juga telah pun melebarkan sayap ke Hollywood. Pada tahun 2009, bekas kekasih jelitawan Song Hye Kyo ini berlakon dalam filem Hollywood, ‘G.I. Joe: The Rise of Cobra’ bersama dengan aktres Sienna Miller dan aktor Joseph Gordon-Levitt.

No comments:

Post a Comment