Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Monday, January 30, 2012

Seks oral jejaskan kemaluan?

SOALAN:

Doktor, saya dan suami gemar melakukan seks oral apatah lagi jika saya sedang datang haid. Suami juga gemar melakukannya kerana ia menambah kenikmatan pada dirinya.Tetapi, saya ada terbaca bahawa seks oral itu tidak begitu elok danboleh menjejas alat sulit lelaki. Apakah pendapat ini benar dan adakah cara lain (selain seks oral) untuk memberikan kepuasan tatkala bersama suami?

Seks oral dalam pandangan Islam adalah harus jika itulah yang dihajatkan oleh pasangan suami isteri.

Air mazi lelaki itu najis dan air mani itu pula jika tertelan, tiada hukum. Namun, jika ia sengaja ditelan, mengikut pendapat setengah ulama, hukumnya adalah makruh. Mungkin perkara yangtidak digalakkan ialah paksaan kerana ia akan mengganggu keharmonian rumah tangga.

Untuk pengetahuan, air liur itu mengandungi kuman dan ia boleh menjangkiti anggota kelamin suami jika ketika itu, secara kebetulan kulit suami sedang melecet mungkin ekoran tercedera dek tergigit.

Jika semasa melakukan seks oral dengan suami segalanya berada dalam keadaan baik dan terkawal, maka hubungan intim sebegitu bolehlebih meningkatkan silaturahim antara pasangan.

Namun, jika anda berasa agak waswas untuk melakukan seks oral ke atas pasangan, ada baiknya jika anda menyuarakan keresahan anda itu secara berterus terang kepadanya.

Sebahagian wanita memang kurang selesa dengan bau anggota sulit kaum lelaki walaupun ia telah dicuci bersih.Ada pula yang mudah mual apabila cuba mengulum anggota kelamin suami.

Jika anda mempunyai masalah sebegitu, terdapat cara lain yang boleh anda cuba untuk meningkatkan kepuasan suami. Anda boleh mencuba mengurut alat kelaminnya secara erotik mengikut keselesaannya dengan menggunakan minyak aromatik. Urutan kepada penghujung alat kelamin secara aktif tetap boleh mencetuskan klimaks.

Pendek kata, terdapat pelbagai cara untuk membantu suami mencapai klimaks jika isteri berasa kurang selesa untuk mengamalkan seks oral.

Apa yang penting ialah pasangan perlu menggunakan imaginasi.Dalam masa yang sama, ada beberapa fakta yang perlu anda tahu tentang seks oral. Ia tidak melemahkan syahwat lelaki atau perempuan.

Dakwaan bahawa air liur isteri boleh menyebabkan suami mati pucuk juga adalah tidak benar sama sekali.

DR ISMAIL TAMBI (gambar)
Pakar kesuburan dan andrologi

KLINIK CINTA
Damai Service Hospital, 109-119
Jalan Ipoh.
Kuala Lumpur, Malaysia

No comments:

Post a Comment