Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Monday, November 8, 2010

Zaid Umum Tarik Diri Tanding Timbalan Presiden, Letak Semua Jawatan Parti

PETALING JAYA 8 Nov – Pengerusi Majlis Pimpinan Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim pagi tadi mengumumkan keputusan menarik diri daripada pertandingan Timbalan Presiden dalam Pemilihan Majlis Pimpinan Pusat 2010 serta melepaskan
semua jawatan dalam parti.

“Saya ingin mengumumkan penarikan diri sebagai calon dalam pertandingan sebagai Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat serta meletak jawatan daripada semua jawatan yang saya sandang di dalam parti.

“Saya ditawarkan untuk menyertai parti ini atas kepercayaan bahawa saya boleh mempromosi pencerahan politik yang progresif; memupuk dan membangunkan nilai dan budaya politik yang berprinsip yang saya anggap tidak boleh dipisahkan dalam pembangunan demokrasi dan
urus tadbir negara yang baik. Saya tersilap,” kata Zaid dalam blognya yang disiarkan hari ini.

Zaid menyataka kesal dan tidak berouas hati berhubung dakwaan penyelewengan yang berlaku dalam pemilihan parti walaupun perkara tersebut telah berulang kali di bangkitkan oleh anggota parti.

Beliau bagaimanapun akan terus bersuara mengenai isu yang bersangkutan rakyat.

Source: Suara Keadilan

No comments:

Post a Comment