Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Saturday, October 23, 2010

Antara Keropok Lekor Paling Best di Terengganu

Kali ni saya ingin memperkenalkan tempat keropok lekor yang saya rasakan paling best di Terengganu pada pandangan peribadi. Bagi saya anak jati terengganu, antara keropok lekor yang popular dan menjadi sebutan di terengganu adalah keropok lekor losong dan juga seberang takir. Tapi , kalini tempat yang saya ingin perkenalkan cukup best dan boleh terus melekat bila mencubanya.




Keropok Lekor yang Menggiurkan ( RM4 sahaja, berbaloi-baloi)

Fuhh, memang syok, pekena tengah panas-panas dan baru siap digoreng di gerai tersebut. Rasanya memang menyelerakan, rasa ikan yang menusuk kalbu. Makin best bila pekena dengan :

Air Kelapa

Fuhh, sejuk tekak dibuatnya . Memang sedap , siap 2 gelas saya minum. Oh ya, sebelum saya memberitahu nama gerai tersebut inilah sebab saya kenapa saya katakan keropok lekor di gerai ini adalah yang terbaik di Terengganu :

1) Rasa ikannya yang menusuk kalbu. Rasanya yang segar ditambah dengan lada yang memang sedap dan lain dari yang lain.

2)Pernah beli yang mentah , goreng dan bawa ke ofis. RM10 keropok yang digoreng, tak sampai setengah jam, habis dibedal. Siap budak-budak ofis cakap kalau balik kampung, wajib belikan keropok di gerai ini.

3)Harga yang berpatutan. Nama gerai yang menawan dan sekali cuba mesti terus teruja.

Inilah gerai yang dimaksudkan :

Kedai Keropok Lekor 008 Pantai Kelulut, Marang ( Adik James Bond)

P/s : Amcam, korang suka keropok lekor tak? Kalau singgah Terengganu, singgahlah gerai ini, kalau time cuti sekolah dan weekend, memang berduyun-duyun. Pernah saya menunggu lebih sejam untuk dapatkan keropok di gerai ini.

P/s/s :

Keropok lekor Terengganu menjadi sebutan
Rasanya sedap hati tertawan
Keropok Lekor 008 Kelulut semakin kedengaran
Cuba SEKALI, terus tergoda sakan

No comments:

Post a Comment