Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Saturday, October 9, 2010

Datuk Nicole David dan Datuk Lee Chong Wei Peroleh Pingat emas di Sukan Komanwel New Delhi 2010

Assalamualaikum w.b.t dan selamat malam..Sebenarnya dah lewat untuk update entry..Tapi disebabkan semagat igin menyampaikan dan semangat 1 Malaysia, saya perlu juga untuk buat entry ni..Mungkin belum diupdate oleh mana2 surat khabar di negara kita..Saya tengok utusan tadi xde lagi cerita pasal ni..

Tahniah pertama sekali buat ratu Skuash NEgara dan juga pemain terbaik dunia apabila memperoleh emas ke 4 NEgara pada hari ini..Nicole David memang sudah diramalkan untuk membawa emas di dalam acara ini..Kalau la sukan skuash termasuk di dalam Sukan Olimpik, insyAllah Malaysia akan peroleh 1 emas daripada Datuk Nicole David. Nicole menang ketiga-tiga set dengan 11-3,11-5 dan 11-7.Pada perlawanan akhir tadi, Nicole bertemu dengan pemain daripada England.Tahniah buat Datuk Nicole And David..


Emas ke 5 negara diperoleh daripada skuad badminton negara dalam acara kumpulan..Saya tidak pasti berapa yang kita menang..Kalau tak salah, 4-1..Tapi ini belum dipastikan..Tapi apa yang pasti, Malaysia menang untuk acara ini..Dengan diketuai oleh Datuk Lee Chong Wei, skuad badminton masih mempunyai peluang cerah untuk membawa balik lebih banyak pingat dalam acara Single(L/P). double(L/P)..So, kami rakyat Malaysia megucapkan Selamat berjuang habis habisan..Chayok3..

Malaysia Boleh..!!

No comments:

Post a Comment