Followers

Search This Blog

JOM LAYAN " OMBAK RINDU".

Saturday, October 9, 2010

Fakta Pelik dan Jijik di Jepun - Meraba di dalam Tren

Baik punya..chikan tengah meraba

Fakta yang pelik dan agak jijik, perkara ini bila kopipanas tengok, rasa nak tekeluar balik air kopi yang diminum. Pernahkah wanita-wanita di luar sana mengalamni keadaan yang serupa macam di negara Jepun ni. Mungkin pernah ada wanita yang di raba ye semasa naik bas, berebut-rebut ataupun semasa masuk atau keluar dari lrt?



Fakta yang dilaporkan oleh Japan Times, setiap tahun seramai lebih kurang 1800 lelaki ditahan kerana meraba-raba bahagian sulit wanita. Pada tahun 2004 saja, kajian ke atas wanita berumur 20-an hingga 30an dan sebanyak 64 % meyatakan mereka diraba di dalam tren. Lelaki yang suka meraba disebut "chikan dalam bahas Jepun. Mangsa cuma 2% orang saja yang membuat laporan polis. Pada tahun 2008 jumlah lelaki meraba bertambah lagi iaitu 2416 kes di Tokyo, Kanagawa, Chiba dan Saitama.

Lagi menarik , di Jepun telah wujud satu laman web yang berkongsi cara dan pendapat bagaimana cara untuk meraba dan melepaskan diri dari ditangkap ataupun kantoi. Laman web itu berupa perbincangan dan online chat room berkongsi cara-cara meraba. Fuh!! jijik sungguh boleh berbincang sesama group chikan-chikan ke chipan-chipan. Huhuhu..!

No comments:

Post a Comment